Boek over het onderwijzen van getallen op de kleuterschool
Boek over het onderwijzen van getallen op de kleuterschool
- Volledig in lijn met het programma van de kleuterschool van 2015, heeft dit boek tot doel om leerlingen van de peuterklas tot groep 2 het concept van getallen als hoeveelheid en als positie te laten verwerven door hen te confronteren met echte probleemsituaties.
- Geleid in groepsverband in de vorm van korte rituelen, of in kleine groepen, steunen de activiteiten van het boek "Getallen onderwijzen op de kleuterschool" op het spelelement.
- Met eenvoudig materiaal kunnen leerlingen de context van de situatie begrijpen: voorwerpen in de klas (potloden, gummetjes, blokken, fiches...) of afdrukbare kaarten die worden geleverd op de CD-Rom.
Het eerste deel van het boek "Getallen onderwijzen op de kleuterschool" presenteert de vaardigheden die aan het einde van de kleuterschool moeten worden verworven en de doelstellingen van de sequenties. Waarnemingen die de voortgang van de leerlingen laten zien, vergemakkelijken het werk van de leraar bij het opstellen van zijn voortgangsrapporten in dit vakgebied.
De volgende drie delen beschrijven gedetailleerd de 19 sequenties: theoretische bijdrage om het belang van de sequentie te begrijpen; voortgang van de sequentie; gedetailleerd verloop met expliciet gegeven instructies, juiste procedures en mogelijke fouten, de formulering van de validatie en de synthese door verbalisatie.
Vereiste configuraties:
- PC: Windows XP, 7, 8, 10
- Mac: IOS 10.5, 10.6, 10.7, 10.8, 10.9, 10.10, 10.11, 10.12
- Flash Player 11
- Internet Explorer 8 of hoger, Firefox versie 3.4 of hoger, Chrome, Safari, Opera alle versies