De "Werkboek leerling - Een dag, een dictee CM1" is ontworpen om dagelijkse spellingsoefeningen te bieden, in overeenstemming met de aanbevelingen van educatieve programma's.
Kernpunten :
- Jaarlijkse organisatie : 5 periodes van 7 weken voor een regelmatige vooruitgang in lexicale en grammaticale spelling.
- Progressieve dictees :
- 3 thematische dictees per week, gevolgd door een consolidatiedictee om het leren te verdiepen.
- Vooruitgang van zinsdictees naar tekstdictees.
- Herhaling en memorisatie : Activiteiten om de regels van overeenstemming te versterken en de concepten te automatiseren.
- Einddictee : Aan het einde van de periode wordt een samenvattend dictee gevolgd door herinvesterings-oefeningen met zelfevaluatie.
- Speelse personages : De mascottes Lola, Léo, Asma en Badou begeleiden de leerlingen, waardoor de dictees toegankelijker en boeiender worden.
Een gestructureerd en progressief instrument om de spellingvaardigheden van leerlingen van CM1 te ontwikkelen.