De Tandem CE methode biedt een eenvoudige en geritualiseerde organisatie om het leren van wiskunde in het eerste leerjaar te vergemakkelijken. Ontworpen om de leerling te begeleiden bij een geleidelijke leerweg, integreert deze methode manipulatie, zelfstandig werk en interactieve oefeningen.
Bestandsinhoud :
- Leerlingenbestand voor zelfstandige oefeningen: elke sessie bevat een dubbele pagina met een samenvatting van de manipulatiefase en diverse oefeningen om de verworven kennis te versterken.
- Apart meetkundeschrift, licht en handig voor tekeningen en meetkundige activiteiten.
- Kartonnen materiaal : getalkaarten, telraam, rechte hoek, enz., voor manipulatie in de klas.
Kenmerken :
- Leersessies gebaseerd op concrete manipulaties.
- Wiskundige rituelen met collectieve samenvattingen, mini-quizzen en mentale berekeningen.
- Organisatie in parallelle progressies voor de eerste en tweede klas, wat het werken in een combinatieklas vergemakkelijkt.
- Digitale versie van het bestand en het meetkundeschrift, gratis voor uitgeruste klassen, met interactieve oefeningen en projecteerbare correcties.
Waarom gebruiken? :
- Methode gebaseerd op manipulatie en concrete situaties om betekenis te geven aan het leren van wiskunde.
- Biedt een vloeiende en aangepaste progressie voor de leerlingen, met een balans tussen manipulatie en zelfstandigheid.
- Toegang tot gratis digitaal materiaal om de implementatie in de klas te vergemakkelijken.