Een praktische methode om de taalbeheersing te ontwikkelen en de leerlingen voor te bereiden op lezen en schrijven in groep 3. De methode verrijkt de woordenschat rond vijf semantische velden (bos, stad, voeding, vriendschap, angst), helpt bij het begrijpen van zinnen en teksten, en stimuleert de mondelinge productie.
- Gestructureerde progressie : van woorden naar zinnen en teksten.
- Mindmaps om woorden te categoriseren.
- Digitale toegang voor projectie van de bronnen (mindmaps en activiteiten).
Inhoud van de map:
- Handleiding (136 pagina's, kleur, 21 x 29,7 cm) : didactische principes, jaarplanning, gedetailleerde beschrijving van de lessen.
- Bronnenblok (200 pagina's, kleur en zwart-wit, 21 x 29,7 cm) : foto's, woordkaarten, sequentiële afbeeldingen.
- 5 posters (42 x 60 cm) : mindmaps om de woorden te organiseren.
Inclusief een collectieve sessie aan het einde van elke periode om de verworven kennis te consolideren, met culturele uitbreidingen (bezoeken, beeldwoordenboeken...).